Vi söker….

Jobba här

Jobba hos oss

Här hittar du våra lediga tjänster

Vi söker…

Byråansvarig redovisningskonsult med intresse av automatiserings processen

Vill du vara delaktig i utvecklingen av morgondagens redovisningsbyrå?
Ser du det som en självklarhet att arbeta digitalt och nyttan med automatisering?
Vill du minska pärmmetrarna och jobba mer i realtid?
Har du tråkigt och vill ha ett gott gäng?
Är du en kompetent Ekonom, känner dig bekväm med och vill arbeta i framtidens ekonomisystem?

Vi söker nu en person som kan förstärka och vara med och leda vårt team på Ekonomivision. Vi tror att du har arbetat några år med redovisning i byråmiljö alt drivit eget under några år. Du har goda kunskaper i allt förekommande arbete på byrå, från enklare uppgifter till mer avancerat arbete med bokslut och deklarationer samt skatterådgivning. Du har troligen en KY- eller YH-utbildning inom redovisning alt civilekonom. Vi arbetar med många branscher och företrädesvis fåmansbolag och mindre företag. Då vi har en nära kontakt med våra kunder och drivs av ett genuint intresse av att göra det bästa för kunden och deras företagande. Du behöver tala och skriva svenska obehindrat samt ha goda kunskaper i engelska i tal och skrift då vi har flera kunder som vi talar engelska med. En mycket god datavana och god pedagogisk förmåga. Andra egenskaper som vi värdesätter att du har är, en strukturell förmåga, engagerad, självgående, en god kommunikatör och att du gillar att utvecklas. Vi ser gärna att du bor i Kungsbackaområdet och har B-körkort då jobbet ibland kräver kortare resor.

 

Utbildning

  • Företagsekonomi, handel och administration
  • Eftergymnasial utbildning två år eller längre

Kompetenser

  • Bokföringsvana
  • Visma SPCS, redovisningssystem

Språk

  • Svenska
  • Engelska

Körkort

  • B

Arbetslivserfarenhet

  • Redovisningsekonom 2-4 års erfarenhet
  • Redovisningskonsult 2-4 års erfarenhet

 

Du kommer att till en del vara kontorsansvarig och det beror mer på dina framsidor vad rollen kommer att innebära för dig. Förslagsvis ansvar för personal och arbetsfördelning, utbildning, Rex och GDPR tex.

Den andra delen innebär följande förekommande arbetsuppgifter som du till stor del känner dig bekväm med:
• Arbeta med EF, AB, Bostadsrättsförening • Löpande redovisning, bokföring, avstämning, skattedeklarationer, rapportering, självständig kundkontakt och uppföljning • Löpande löner, löneadministration, skattedeklaration, kontrolluppgifter, statistik, rapportering, hantera försäkringskasseärende • Företagsetablering, starta EF och AB eller ombilda, kontakt med SKV och Bolagsverket • Företagsutveckling, rådgivning och skatteplanering • Bokslut, årsredovisning, uppföljning • Deklaration för privatperson, enskild firma och AB med tillhörande bilagor • Hantera kassarapporter och regler kring kassaregister och personalliggare • Hantera ROT och RUT-ansökningar och regler kring omvänd byggmoms • Kunskap kring EU-handel och dess momsregler • Arbeta enligt REX • Arbeta med Vismas alla program, ADM 2000, Lön 600, Bokslut, Skatt Proffs, Anläggningsregister, Advisor, eEkonomi, Ekonomiöversikt, Förening mm.

Meriterande är en auktorisation och erfarenhet/intresse inom rådgivning vid generationsskifte, medverka vid affärsplan och bolla affärsidé, kunskap om regler för utländska arbetare i Sverige. Vi är i ett expansivt skede och ett extra plus är om du även har kunskap/intresse inom något eller några av följande områden: • Personal och rekrytering • Marknadsföring med inriktning sociala medier • Pensionssystemet och DirektPension • GDPR .

Vi välkomnar din ansökan snarast, vi utvärderar och intervjuar löpande så vänta inte med din ansökan, vi tar endast emot CV på jobb@ekonomivision.se. Tillträde så fort som möjligt. Lön enligt överenskommelse.